dimarts, 17 de novembre del 2020

Volta al Puig Major de Son Torrella

Avui ens hem reunit 11 gaiatos per fer s'excursió de cada dimarts. Hem anat en 4 cotxes fins el km 37 de la carretera de Pollença a Andraitx, aquí hem fet una combinació  de cotxes per aparcar i arrancar a caminar just davant el Quarter d'Aviació del Puig Major.

ITINERARI:

Comensam a caminar per un camí en direcció al Puig de Ses Vinyes, deixam a l'esquerra la serra que hi ha sa cadira de la Reina, sa Monja Prima, s'Agulla de Turitxant, es Frare de Turitxant, hem seguit pel coll de s'Escudella, aquí hem berenat a una esplanadeta.

Hem seguit per una pista ample i fàcil, passant per la font de s'Escudella, camí que passa per dins un gran alzinar amb unes alzines grosses i centenàries, hem girat a l'esquerra pujant per un caminoi fins arribar al coll del porxo esbucat, hem seguit pel camí de Cingles, comellar de l'infern, hem vist s'alzina fumadora i sa font de Subaume. A les 14 h. hem dinat i hem begut el cafetet.

Hem seguit fins arribar al camí des Binis, Coll des Cards Colers que hi ha una creu dels boy scouts, hem seguit baixant pel camí ample passant per sa fonteta i fins arribar a sa carretera a les 4 h. on hi teníem aparcats els cotxes.

Hem tengut un día esplèndit, ni fret ni calor. Molt de carritx i molt bones vistes, hem vist d'enfora sa possessió de Cals Reïs, possessió de Turitxant, Son Nebot, sa Font Major, sa canaleta dels embassaments, tubería per pujar s'aigua al embassament de Cúber,......

Hem vist 6 someretes que pasturaven, una duia un picarol que en Rossinyol mos ha ensenyat que se diu una "esquella".

També hem recordat que sa darrera vegada que varem passar per Monnàber l'amo ens esperava amb el jeep per fotre mos fora de la seva finca de mala manera.

Hem caminat 12'500 km., el sherpa ha tengut coneixement i no l'ha posada molt forta.

Per acabar hem anat a fer la cerveza en el Polideportiu de Sóller.