dimarts, 20 d’octubre del 2020

Ariant - La Malè - Caseta des Milicians

Avui mos hem reunit 10 gaiatos i en Llorenç (cunyat de's Xerpa) per fer s'excursió pels voltants de la Vall d'Ariant dins el terme de Pollença. A les 10 h mos hem trobat en el km 5'300 de la carretera de Pollença a Andraitx, aquí hem aparcat els cotxes davant la parada des TIB i hem començat a caminar.

Camí asfaltat de Ariant, hem deixat a l'esquerra Son Grua de Baix, can Sotrribada, hem atravassat sa barrera que estava sense tancar en clau. A les 11 h hem berenat a un redol un poc pla i que pegava es sol,

Hem seguit caminant per camí asfaltat fins arribar adalt des coll d'Ariant, hem deixat a la dreta  sa Torre i ses cases d'Ariant que estan en bastant bon estat, hem seguit el camí a l'esquerra  en direcció a La Malé, aquí hem vist una bona guarda d'ovelles que estaven ben untades de almangra, hi ha hagut 4 gaiatos que han quedat en es cruce esperant que tornassim de La Malé, hem fet sa foto en es pou emparedat i hem tret aigua, hem seguit pes camí de la Vall d'Ariant, font de la Mare de Deu de Lluc que duia bastant d'aigua, hem vist un parell de vaques que pasturaven, cases d'Ariant d'Abaix, portell on hi hem trobat dos homes que feien paret de pedra i mos han demanat si teníem permis de pas, lis hem dit que en teníem de na Evelyn i s'han quedat ben conformats. Hem seguit caminant ara ja per un senderó més estret i més brut fins arribar a sa caseta dels Milicians.

Hem dinat i hem pogut disfrutar de molt bones vistes cap a les muntanyes de Ternelles, es Pa de Figa, Castell del Rei, i fins i tot hem vist sa punta des cap de Formentor. Hem fet sa foto des grup i hem aplagat veles per tornar cap els cotxes pel mateix camí.

A les 17 hores hem arribat als cotxes i hem anat a fer la cerveza en el bar des Camp de l'Om.

Hem caminat 21 km. (com una etapa des Camino).

Avui també ha retornat en Damià, que feia mesos que no podia venir. Ha cumplit perfectement y ha demostrat que està en forma.