dimarts, 3 de gener del 2023

Sa Torre Picada des de Sóller

Avui tercer dia de l'any 2023 set "Gaiatos" ens hem trobat al Monument de Sóller i d'allà hem començat a caminar per un senderó paral·lel a la carretera que va al Puig Major. Després hem agafat cap a l'esquerra pel GR-221 direcció Port Sóller- Sa Figuera. Hem passat per ses cases d'En Joan Pagès on hi ha una placa dedicada "A les valentes dones de Ca'n Tamany heroïnes de l'11 de maig de 1561...". Posteriorment hem agafat un senderó a l'esquerra que puja i ens du pel mig de pins i horts per arribar al Coll d'en Borrassar. Hem passat unes quantes barreres i un botador hem passat pel Coll d'en Marqués i he gaudit d'unes vistes cap a la muntanya espectaculars. Hem passat per sa Font de Sa Pica, ses cases de Ca s'Hereu i es llogaret de Sa Figuera. Hem arribat a sa redona que hi ha després del tunel de Sa Mola. D'allà i pel carrer Bèlgica hem començat a pujar cap a Sa Torre Picada, hem arribat al Coll de s'Illa i hem seguit cap a sa Torre. Hem gaudit de vistes espectaculars i he tornat anques enrere per baixar fins a la rodona, fent una voltera que no feia falta fer. A sa rodona hem agafat un camí senyalitzat i passant per devora un pont de pedra molt ben conservat hem arribat al camí de Son Llampaies i d'allà als cotxes. Hem tengut un dia fantàstic, i hem acabat dinant de menú a Can Lluís, devora sa benzinera de Sóller.