dimarts, 2 de març del 2021

Volta al Morro d'Almallutx

Avui, que quasi fa un any érem al puig de Ca de Miner (3/3/20) i no ens ensumàvem el que ens vendria damunt, sis "gaiatos" ens hem trobat a l'aparcament de l'àrea recreativa de sa Font des Noguer per caminar i fer sa volta al Morro d'Almallutx. Només començar li hem envestit cap al coll de sa Coma des Ases amb un pendent forta. Hem passat de 770 m a poc més de 900 m en manco d'un km tanta sort que el camí estava netejat i hem pogut seguir les zigues-zagues marcades. Després hem davallat per sa Coma des Ases, hem deixat el creuament que va a la font d'Enmig i a la part baixa hem trobat unes alzines i hem berenat. Hem seguit per passar el Pas Llis i hem començat a pujar com si anéssim cap al refugi de Tossals. A mitjan camí hem tombat a l'esquerra i vaja pujadeta que ens tenia preparada el sherpa avui. Com podreu veure al perfil-2 hem passat de 618 m a 896 m d'altitud en poc més d'un km. Una autèntica barbaritat, i per un terreny de rosseguera i pedregós, sa coma de s'Entreforc, però que està ben marcada. Se veu que no som els únics que hi hem anat. Hem seguit pujant per sa coma des Cocó des Voltor, fins a arribar a sa casa de neu de baix del Puig des Tossals Verds, allà a vora sa casa que està derruïda hem dinat. Després ens hem posat ses cames al coll i per avall fins al Coll des Coloms passant per davall es Pa de Figa. Hem passat devora, sense veure-la, sa font de ses Mosques i seguint sa canal dels embassaments hem tancat el cercle i hem arribat als cotxes. Hem tengut un dia molt gris sense gens de sol per mor de sa calitjota i pols en suspensió, a estones hem tengut fred i per pujar hem suat el que no està escrit, fins i tot un dels nostres s'ha posat a màniga curta!